 |
Endrődi Hármas-Kőrös híd (46 sz. főút 41+235 kmsz.-ben)
|
|
|
|
|
 |
 |
Tervezés éve: |
|
2009 |
 |
Megbízó(k): |
|
SK 2008 Konzorcium (Strabag Zrt., Közgép Zrt.) |
 |
Kivitelezés éve: |
|
2009 - 2010 |
 |
Szerkezeti rendszer: |
|
mederhíd: ortotróp pályalemezes alsópályás acél ívhíd ártéri hidak: monolit vasbeton bordás gerendahidak |
 |
Támaszköz: |
|
18,62+4x18,67+50,00+17,83+17,34+17,31 m |
 |
Pályabeosztás: |
|
13,80 m (2,65 m+8,50 m+2,65 m) |
 |
Szerkezeti magasság: |
|
0,94 m (acél mederhíd)
1,54 m (vasbeton ártéri hidak) |
|
|
|
|
|
2010. június 2.
Elkészült az endrődi Hármas-Körös híd
Lezárult a műszaki átadás-átvételi eljárás a 46. számú főút 41+235 km szelvényében
lévő endrődi Hármas-Körös hídon. Az átadással egyidejűleg a jelenlegi váltakozó
irányú forgalom megszüntetésre került, a forgalom két irányban, de szűkítés
mellett került átvezetésre az ideiglenes forgalomba helyezési határozat kiadásáig.
A hídszerkezetet többször felújították és átépítették, melynek eredményeként
a mederhíd a felújítás előtti formáját az 1967-68. évi átépítéskor nyerte el.
A túlterhelés következtében az ártéri hidakat 1985-ben meg kellett erősíteni.
A meglévő hídszerkezet erősen leromlott állapotú volt, nem elégítette ki a forgalmi
igényeket, ezért a híd teljes körű rehabilitációja halaszthatatlanná vált.
A rehabilitációs munkák keretében mind a meder, mind az ártéri hidakon új felszerkezet
készült, mely a kerékpáros átvezetést is tartalmazza. A rehabilitációs munkák
keretében megvalósult az alépítmények felújítása, a szerkezeti gerendák átépítése,
valamint a hídtartozékok teljes körű felújítása is.
(Forrás: www.nif.hu)
További hivatkozások:

|