 |
Érd Szent István úti közúti műtárgyak és csatlakozó utak építése
|
|
|
|
|
 |
 |
Tervezés éve: |
|
2017 |
 |
Megbízó(k): |
|
NIF Zrt. |
 |
Kivitelezés éve: |
|
2018 - 2018 |
 |
Kivitelező(k): |
|
A-HÍD Építő Zrt. |
 |
Szerkezeti rendszer: |
|
vasbeton pályalemezzel együttdolgozó részlegesen befogott acél gerendahíd |
 |
Támaszköz: |
|
két támaszú hidak támaszközei 60,70 m és 59,30 m |
|
|
|
|
|
Beruházó: NIF Zrt.
Kezelő: Érd Város Önkormányzata
Fővállalkozó kivitelező A-Híd Építő Zrt.
Generál tervező: Speciálterv Építőmérnöki Kft.
Tervezési munkák kezdete: 2017.03.hó
Műszaki átadás: 2018.08.17.
Ünnepélyes átadás (forgalomba helyezés): 2018.09.02.
Beruházás értéke: 1,3 milliárd Ft
A közúti felüljárók a 774 fm hosszban felújított Szent
István utat vezetik át a Nagytétény- Tárnok 30.sz. vasútvonal és a Budapest - Kelenföld
– Pusztaszabolcs 40. sz. vasútvonal, valamint a Budapest – Kelenföld –
Székesfehérvár 30. sz. vasútvonal és a később megépülő, távlati Érd – Érd alsó
összekötő vágány felett.
A felújított Szent István út a tervezett hidak segítségével
a Kossuth Lajos utcát köti össze észak-déli irányban a Velencei úttal.
A két hídon és köztes szakaszon irányhelyes önálló
kerékpársávok kerültek kialakításra a burkolatszinten, melyek a kerékpáros
infrastruktúra távlati fejlesztését segítik.
A hidakon szalagkorláttal és szegéllyel elválasztott
gyalogjárda épült a hidak központ felőli oldalán, a kapcsolódó közutak
burkolattechnológiai javaslat alapján felújításra/megerősítésre kerültek.
Az áttervezett hidak szerkezeti kialakítása:
A két híd szerkezeti rendszere vasbeton pályalemezzel
együttdolgozó részlegesen befogott acél gerendahíd. A két támaszú hidak
támaszközei 60,70 m és 59,30 m, vasút feletti szakaszon előregyártott
pályatáblák készültek, ezzel gyorsítva a kivitelezési időt. Az optimális
szerkezeti rendszer alkalmazásával jelentős költségmegtakarítást lehetett
elérni (a felszerkezet 120 kg/m2 acélanyag felhasználású).
|