 |
Soroksári Duna-ág feletti HÉV híd
|
|
|
|
|
 |
 |
Tervezés éve: |
|
2012 |
 |
Megbízó(k): |
|
KÖZGÉP Zrt./Pannon Freyssinet Kft. |
 |
Kivitelezés éve: |
|
2012 |
 |
Kivitelező(k): |
|
KÖZGÉP Zrt./Pannon Freyssinet Kft. |
 |
Szerkezeti rendszer: |
|
kéttámaszú, ún. Langer-tartós vb. ívhíd |
 |
Támaszköz: |
|
52,00 |
 |
Pályabeosztás: |
|
0,75 m + 4,40 m + 0,75 m + 1,50 m |
 |
Szerkezeti magasság: |
|
1,10 m (Ív: 8,00 m, Langer-tartó: 1,80 m) |
 |
Tervezett felújítás |
|
Sarucsere technológiai és részlettervezése |
 |
Technikai adatok |
|
50 m nyílású, ún. Langer-tartós vb. ívhíd |
 |
Statikai tervek |
|
2 db 530 t teherbírású TETRON típusú fazéksaru beépítése |
 |
Tervező |
|
Sarucsere technológiai és részlettervezése - Speciálterv Kft. |
|
|
|
|
|
2012. július 15-én átadták a frissen felújított Közvgóhíd – Ráckeve
vv. 142+59 hmsz-ben lévő, Soroksári Duna-ág feletti HÉV hid at. Ennek
keretén belül többek között cserére kerültek az 1956-os Dunaharaszti
földrengés (Sieberg-Mercalli-skála alapján VIII-as, a Richter-skála
alapján 5,6-os erősség, a fészekmélység Dunaharaszti alatt 10-15 km)
során sérült, híd alátámasztását biztosító saruszerkezetek. A cseréhez
szükséges építési fázisok körültekintő statikai tervezését cégünk a
Speciálterv Kft. végezte. A fotókat Balázs Bálint készítette.
|