Endrődi Hármas-Kőrös híd (46 sz. főút 41+235 kmsz.-ben)

 
   
Endrődi Hármas-Kőrös híd
Tervezés éve:   2009
Megbízó(k):   SK 2008 Konzorcium (Strabag Zrt., Közgép Zrt.)
Kivitelezés éve:   2009 - 2010
Szerkezeti rendszer:   mederhíd: ortotróp pályalemezes alsópályás acél ívhíd
ártéri hidak: monolit vasbeton bordás gerendahidak
Támaszköz:   18,62+4x18,67+50,00+17,83+17,34+17,31 m
Pályabeosztás:   13,80 m (2,65 m+8,50 m+2,65 m)
Szerkezeti magasság:   0,94 m (acél mederhíd)
1,54 m (vasbeton ártéri hidak)
Szavazzon a híd színéről!   Ön milyen színűre festené a hidat?
   

2010. június 2.

Elkészült az endrődi Hármas-Körös híd

Lezárult a műszaki átadás-átvételi eljárás a 46. számú főút 41+235 km szelvényében lévő endrődi Hármas-Körös hídon. Az átadással egyidejűleg a jelenlegi váltakozó irányú forgalom megszüntetésre került, a forgalom két irányban, de szűkítés mellett került átvezetésre az ideiglenes forgalomba helyezési határozat kiadásáig.

A hídszerkezetet többször felújították és átépítették, melynek eredményeként a mederhíd a felújítás előtti formáját az 1967-68. évi átépítéskor nyerte el. A túlterhelés következtében az ártéri hidakat 1985-ben meg kellett erősíteni. A meglévő hídszerkezet erősen leromlott állapotú volt, nem elégítette ki a forgalmi igényeket, ezért a híd teljes körű rehabilitációja halaszthatatlanná vált.

A rehabilitációs munkák keretében mind a meder, mind az ártéri hidakon új felszerkezet készült, mely a kerékpáros átvezetést is tartalmazza. A rehabilitációs munkák keretében megvalósult az alépítmények felújítása, a szerkezeti gerendák átépítése, valamint a hídtartozékok teljes körű felújítása is.

(Forrás: www.nif.hu)

További hivatkozások:


 
 
 
 
 
 
 

<< Vissza