Megépült acél hidak

 



   

Érd Szent István úti közúti műtárgyak és csatlakozó utak építése

Tervezés éve:   2017
Megbízó(k):   NIF Zrt.
Kivitelezés éve:   2018 - 2018
Kivitelező(k):   A-HÍD Építő Zrt.
Szerkezeti rendszer:   vasbeton pályalemezzel együttdolgozó részlegesen befogott acél gerendahíd
Támaszköz:   két támaszú hidak támaszközei 60,70 m és 59,30 m
Részletek >>    
   
   

Békéscsaba, Orosházi úti felüljáró

Tervezés éve:   2014
Megbízó(k):   Főmterv Zrt.
Kivitelezés éve:   2014 - 2015
Kivitelező(k):   CSABA-2013 Konzorcium
Szerkezeti rendszer:   Egypilonos, ferdekábeles híd, ortotróp acél pályalemezzel
Pályabeosztás:   Max. 30,00 m
Szerkezeti magasság:   1.40 m
Felszerkezet szélessége:   30.00 m
Hivatkozások:   Videó
Részletek >>    
Békéscsaba, Orosházi úti felüljáró - Ferdekábeles változat
   
   

B165. j. aluljáró földút alatt a 21. sz. főút 16+565,05 km szelvényben

Tervezés éve:   2013 - 2014
Kivitelezés éve:   2014 - 2015
Kivitelező(k):   SWIETELSKY - HE-DO Konzorcium
Szerkezeti rendszer:   két főtartós, befogott öszvér híd
Támaszköz:   49,55 m
Pályabeosztás:   47,55 m
Felszerkezet szélessége:   7,13 m
Szelvényszám   16+565,00
Részletek >>    
   
   

Hatvan - 3. sz. főút – 21. sz. főút csomópont és híd átépítés

Tervezés éve:   2013 - 2014
Megbízó(k):   Hatvan Város Önkormányzata
Kivitelezés éve:   2014
Kivitelező(k):   K-H Konzorcium (KÖZGÉP Zrt. - A-HÍD Építő Zrt.)
Szerkezeti rendszer:   Négy nyílású, folytatólagos, többtámaszú acélhíd. A vasút feletti nyílásban („A-B” nyílás) alsópályás, merevítőtartós ívhíd, ortotróp pályalemezes szekrénytartóval, a csatlakozó nyílásokban („B és „E” támasz közötti nyílások) kétfőtartós acél gerendahíd.
Támaszköz:   56.0 - 32.0 - 24.0 - 20.0 m
Szerkezeti magasság:   1.60 m
További hivatkozások:   hatvanonline.hu
nif.hu
Felszerkezet szélessége:   20,50m
Részletek >>    
   
   

Kerékpáros kalandparki híd együttes a Zagyva-folyó fölött

Tervezés éve:   2012 - 2014
Kivitelezés éve:   2014
Kivitelező(k):   Hídtechnika Kft.
Szerkezeti rendszer:   két ferdekábeles híd, merevbetétes merevítőtartóval
Adatok:   „D-i” híd
Támaszköz: 15.25 m + 36.00 m
Szabad nyílás: 14.65 m + 35.20 m
Hídszélesség: 3.60 m
Átvezetett út szélessége: 3.25 m

„É-i” híd
Támaszköz: 33.90 m + 25.67 m
Szabad nyílás: 33.10 m + 25.12 m
Hídszélesség: 3.60 m
Átvezetett út szélessége: 3.25 m

Befüggesztett pályalemez
Támaszköz: 17.15 m
Szélesség: 3.60 m

Levezető rámpa
Támaszköz: 16.0 m + 16.0 m
Szélesség: 3.60 m
Részletek >>    
   
   

Bajai Petőfi-sziget és Pandúr-sziget között gyalogos- és kerékpáros híd

Tervezés éve:   2014
Kivitelezés éve:   2014
Kivitelező(k):   KÖZGÉP - STRABAG Konzorcium
Szerkezeti rendszer:   két támaszú, felsőpályás ívhíd
Támaszköz:   62,00 m
Pályabeosztás:   7,14m (0,985m+0,835m+3,5m+0,835m+0,985m)
Szerkezeti magasság:   86cm-4,50m
Hivatkozások:   baja.hu
bajai-hirhatar.hu
youtube
Részletek >>    
   
   

Németország, Hassmersheim - Neckar folyó feletti új ferdekábeles gyalogos-, és kerékpáros híd acélszerkezeti terv

Tervezés éve:   2013 - 2014
Kivitelezés éve:   2013 - 2014
Kivitelező(k):   Bilfinger MCE GmbH
Szerkezeti rendszer:   ferdekábeles híd, acél pilonnal és öszvér keresztmetszetű merevítőtartóval
Támaszköz:   42,64 – 146,32 – 33,24 m
Ország:   Németország
Részletek >>    
   
   

Szombathelyi csónakázó tó hídja, gyalogos-kerékpáros híd

Tervezés éve:   2010
Megbízó(k):   Savaria Városfejlesztési Kft.
Kivitelezés éve:   2014 - 2015
Szerkezeti rendszer:   egynyílású, támaszoknál befogott nyílásközépen csuklós acélhíd
Támaszköz:   30.50 m
Pályabeosztás:   0.15 m + 3.10 m + 0.15 m
Szerkezeti magasság:   0.10 - 1.12 m
Acélmennyiség   25 t
Hivatkozások:   Infók a híd kivitelezéséről

Épül az ötvenkettedik híd Szombathelyen
Részletek >>    
   
   

Körmendi gyalogos felüljáró

Tervezés éve:   2011 - 2013
Megbízó(k):   GYSEV Zrt.
Kivitelezés éve:   2013 - 2014
Kivitelező(k):   KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt.
Szerkezeti rendszer:   folytatólagos háromtámaszú, két szélső nyílásában „Langer rendszerű” gerendatartó, az „I” keresztmetszetű gerendatartó síkjába süllyesztett együttdolgozó vasbeton pályalemezzel
Támaszköz:   27.00 – 21.00 – 39.00 m
Szerkezeti magasság:   0.61 m
Felszerkezet szélessége:   3.26 m
Hivatkozások:   www2.gysev.hu
www2.gysev.hu
Részletek >>    
   
   

Wertachtalbrücke (Németország) acélszerkezeti tervezés

Tervezés éve:   2012 - 2013
Kivitelezés éve:   2012 - 2013
Kivitelező(k):   Bilfinger MCE GmbH
Szerkezeti rendszer:   ötnyílású, vasbeton pályalemezzel együttdolgozó iker szekrény főtartós öszvér híd
Támaszköz:   52,43 – 3 x 62,75 – 52,43 m
Részletek >>    
   
   

Érd, Duna utca, vasúti, tartóbetétes híd

Tervezés éve:   2009
Megbízó(k):   COWI-UTIBER Konzorcium
Szerkezeti rendszer:   kéttámaszú tartóbetétes lemezhíd
Támaszköz:   13.80 m
Pályabeosztás:   12,60 m (1.85 m+8.90 m+1.85m)
Szerkezeti magasság:   0.73 - 0.85 m
Acélmennyiség   53 t
Részletek >>    
   
   

Pöstyénpusztai Katalin híd az Ipoly folyó felett

Tervezés éve:   2011
Kivitelezés éve:   2011 - 2012
Kivitelező(k):   PORR Építő Kft.
Szerkezeti rendszer:   négynyílású, vasbeton pályalemezzel együttdolgozó négy főtartós acél gerendahíd
Támaszköz:   16,22 – 25,50 – 16,50 – 16,22 m
Szerkezeti magasság:   1,215–2,090 m
Felszerkezet szélessége:   12,62 m
Részletek >>    
   
   

Szombathely Csaba utcai híd

Tervezés éve:   2011
Kivitelezés éve:   2011 - 2012
Kivitelező(k):   KS Szombathely Konzorcium
Szerkezeti rendszer:   vasbeton pályalemezzel együttdolgozó három főtartós, alsó síkján kereszttartókkal és szélráccsal erősített acélszerkezet
Támaszköz:   24,80 + 28,00 + 33,00 + 27,00 + 23,00 + 17,80 m
Felszerkezet szélessége   0+307,97 km sz-ig 10,13m, 0+307,97 km sz-től 0+340,30 km sz-ig szélesedik, majd 0+340,30 km sz-től a szélessége: 12,63m
Szerkezeti magasság az úttengelyben   0+280,33 km sz-ig 1,65 m, 0+280,33 – 0+330,03 km sz között 1,65 – 1,68 m között változó, majd 0+330,03 km sz-től 1,68 m
Részletek >>    
   
   

Endrődi Hármas-Kőrös híd (46 sz. főút 41+235 kmsz.-ben)

Tervezés éve:   2009
Megbízó(k):   SK 2008 Konzorcium (Strabag Zrt., Közgép Zrt.)
Kivitelezés éve:   2009 - 2010
Szerkezeti rendszer:   mederhíd: ortotróp pályalemezes alsópályás acél ívhíd
ártéri hidak: monolit vasbeton bordás gerendahidak
Támaszköz:   18,62+4x18,67+50,00+17,83+17,34+17,31 m
Pályabeosztás:   13,80 m (2,65 m+8,50 m+2,65 m)
Szerkezeti magasság:   0,94 m (acél mederhíd)
1,54 m (vasbeton ártéri hidak)
Szavazzon a híd színéről!   Ön milyen színűre festené a hidat?
Részletek >>    
Endrődi Hármas-Kőrös híd
   
   
Halászi Mosoni Duna-ág híd

Halászi Mosoni Duna-ág híd

Tervezés éve:   2006
Megbízó(k):   Magyar Közút Kht.
Kivitelezés éve:   2009 - 2010
Szerkezeti rendszer:   ortotróp pályalemezes alsópályás acél ívhíd, "network" felfüggesztéssel
Támaszköz:   45,00 m
Pályabeosztás:   15,23 m (3,615 m+8,00 m+3,615 m)
Szerkezeti magasság:   1,025 m
1992. március   A leszakadt régi híd
2009. október   Az új híd úsztatása
Élő webkamera   http://www.haninet.hu/webkamera.html
Újságcikk   Árkád Magazin, 2010. július
Részletek >>    
   
   

Boba delta-vágány Marcal híd a 7+35 hm szelvényben

Tervezés éve:   2006
Megbízó(k):   MÁVTI Kft.
Kivitelezés éve:   2009 - 2010
Szerkezeti rendszer:   ágyazatátvezetéses, ortotróp pályalemezes alsópályás acél gerendahíd
Támaszköz:   28,70 m
Pályabeosztás:   7,40 m (1,00 m+5,40 m+1,00 m)
Szerkezeti magasság:   1,62 m
Részletek >>    
   
   
GYSEV vonalon PINKA patak-híd

Pinka patak feletti vasúti híd a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal 1465 hm sz-ben

Tervezés éve:   2009
Megbízó(k):   GYSEV Zrt.
Kivitelező(k):   Savaria 2009 Konzorcium (Felszerkezet - KÖZGÉP Zrt.; alépítmények: Magyar Aszfalt Kft.)
Szerkezeti rendszer:   közvetlen sínleerősítéses, ortotrop pályalemezes alsópályás, gerinclemezes acél gerendahíd
Támaszköz:   26,00 m
Pályabeosztás:   1,54+5,10+1,54 m
Szerkezeti magasság:   616 mm
Részletek >>    
   
   

M60 autópálya, 294/k sz. közműhíd az M60 autópálya felett

Tervezés éve:   2008
Megbízó(k):   CÉH Zrt.
Kivitelezés éve:   2009
Kivitelező(k):   Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt./Közgép Zrt.
Szerkezeti rendszer:   háromnyílású, acél kerethíd
Támaszköz:   8,91 m+40,66 m+8,93 m
Pályabeosztás:   2,64 m
Szerkezeti magasság:   0,23-0,87 m
Részletek >>    
294k jelű híd az M6 autópályán
   
   
Budapest, Lakatos utcai gyalogos felüljáró

Budapest, Lakatos utcai gyalogos felüljáró

Tervezés éve:   2007
Megbízó(k):   COLAS Dunántúl Zrt.
Kivitelezés éve:   2008
Kivitelező(k):   COLAS Dunántúl Zrt., Mértan Kft., Pilontechnika 52 Kft.
Szerkezeti rendszer:   ortotróp pályalemezes alsópályás acél gerendahíd
Támaszköz:   15,04 m+27,50 m+18,54 m
Pályabeosztás:   4,81 m (tisztítójárdákkal). 3,47 m (liftek előtt); 3,00 m (lépcsőknél)
Szerkezeti magasság:   0,25 m
Részletek >>    
   
   

Döbröközi Kapos-híd felszerkezet csere

Tervezés éve:   2007
Megbízó(k):   Hídtechnika Kft., Közgép Zrt.
Kivitelezés éve:   2008
Kivitelező(k):   Hídtechnika Kft., Közgép Zrt.
Szerkezeti rendszer:   zórésvasas, alsópályás rácsos főtartós felszerkezet ortotróp pályalemezes, gerinclemezes acél szerkezetűre történő cseréje
Támaszköz:   18,54 m
Pályabeosztás:   10,63 m (2,065 m+6,50 m+2,065 m)
Szerkezeti magasság:   1,00 m
Részletek >>    
Döbröközi Kapos-híd felszerkezet csere
   
   
Ferihegy I. gyalogoshíd

Ferihegy I. gyalogoshíd

Tervezés éve:   2007
Megbízó(k):   COLAS Dunántúl Zrt.
Kivitelezés éve:   2007
Kivitelező(k):   COLAS Dunántúl Zrt., MÁV Hídépítő Kft., Mértan Kft.
Szerkezeti rendszer:   ferdekábelekkel merevített, ortotróp pályalemezes alsópályás acél gerendahíd
Támaszköz:   18,00 m+43,00 m
Pályabeosztás:   6,80 m (1,00 m+4,80 m+1,00 m)
Szerkezeti magasság:   0,36 m
Részletek >>    
   
   

Budapest, Balatoni úti felüljáró

Tervezés éve:   2006
Megbízó(k):   Budapest Főváros Önkormányzata
Kivitelezés éve:   2006 - 2007
Kivitelező(k):   Hídépítő Zrt., Betonplasztika Kft., MÁV Hídépítő Kft.
Szerkezeti rendszer:   vasbetonlemezzel együttdolgozó ortotróp acél pályalemezes alsópályás acél ívhíd
Támaszköz:   38,00 m
Pályabeosztás:   13,00 m (2,875 m + 8,00 m + 2,125 m)
Szerkezeti magasság:   0,685 m
Részletek >>    
Budapest, Balatoni úti felüljáró
   
   
M6-M0 autópálya csomópont, M0/142/K. sz. felüljáró az Angeli út felett

M6-M0 autópálya csomópont, M0/142/K. sz. felüljáró az Angeli út felett

Tervezés éve:   2005
Megbízó(k):   CÉH Zrt.
Kivitelezés éve:   2007 - 2008
Kivitelező(k):   Vegyépszer Zrt., MAHÍD2000 Zrt., Gyárépszer Kft., Molnár Zrt., Pilontechnika 52 Kft.
Szerkezeti rendszer:   vasbeton lemezzel együttdolgozó gerinclemezes acél főtartós gerendahíd
Támaszköz:   30,60 m +40,00 m+30,60 m (101,20 m)
Pályabeosztás:   13,88 m (1,315 m+11,00 m+1,565 m)
Szerkezeti magasság:   2,47 m
Részletek >>    
   
   

M6 autópálya, M0-Érdi tető közötti szakasza, M6/147. sz. felüljáró (MÁV Bp-Pusztaszabolcs vv. felett)

Tervezés éve:   2005
Megbízó(k):   CÉH Zrt.
Kivitelezés éve:   2007 - 2008
Kivitelező(k):   Vegyépszer Zrt., MAHÍD2000 Zrt., MCE Nyíregyháza Kft.
Szerkezeti rendszer:   vasbeton lemezzel együttdolgozó gerinclemezes acél főtartós gerendahíd
Támaszköz:   bal pálya: 30,58 m+50,61 m+30,57 m (111,76 m)
jobb pálya: 28,88 m+47,89 m+28,87 m (106,64 m)
Pályabeosztás:   bal pálya: 17,88 m (1,565 m+15,75 m+0,565 m)
jobb pálya: 15,80 m (0,565 m+13,67 m+1,565 m)
Szerkezeti magasság:   bal pálya: 2,59 m jobb pálya: 2,47 m
Részletek >>    
M6 autópálya, M0-Érdi tető közötti szakasza, M6/147. sz. felüljáró a MÁV Bp.-Pusztaszabolcs vasútvonal felett
   
   
Közúti provizórium Székesfehérváron

Közúti provizórium Székesfehérváron

Tervezés éve:   2004
Megbízó(k):   Betonútépítő Zrt.
Kivitelezés éve:   2004
Kivitelező(k):   Betonútépítő Zrt.
Szerkezeti rendszer:   gerinclemezes felsőpályás vasúti hídprovizórium elemeinek felhasználásával készített ortotróp pályaelemekkel kialakítható közúti híd provizórium
Részletek >>    
   
   

M30 autópálya végcsomóponti felüljáró

Tervezés éve:   2004
Megbízó(k):   CÉH Zrt.
Kivitelezés éve:   2004
Kivitelező(k):   Vegyépszer Zrt., MAHÍD2000 Zrt., GANZ Acélszerkezet Zrt.
Szerkezeti rendszer:   vasbetonlemezzel együttdolgozó acél főtartós gerendahíd
Támaszköz:   38,00 m + 45,00 m + 45,00 m + 35,00 m (179,70 m)
Pályabeosztás:   2*12,83 m (0,565 m + 11,00 m + 0,565 m)
Szerkezeti magasság:   2,44 m
Részletek >>    
M30 autópálya végcsomóponti felüljáró
   
   
Salgótarjáni "TESCO" gyalogoshíd

Salgótarjáni "TESCO" gyalogoshíd

Tervezés éve:   2004
Megbízó(k):   Konstruma Kft.
Kivitelezés éve:   2004 - 2005
Kivitelező(k):   MÁV Hídépítő Kft.
Szerkezeti rendszer:   ortotróp pályalemezes alsópályás acél ívhíd
Támaszköz:   36,00 m
Részletek >>