Érd Szent István úti közúti műtárgyak és csatlakozó utak építése

 
   
Tervezés éve:   2017
Megbízó(k):   NIF Zrt.
Kivitelezés éve:   2018 - 2018
Kivitelező(k):   A-HÍD Építő Zrt.
Szerkezeti rendszer:   vasbeton pályalemezzel együttdolgozó részlegesen befogott acél gerendahíd
Támaszköz:   két támaszú hidak támaszközei 60,70 m és 59,30 m
   


Beruházó: NIF Zrt.

Kezelő: Érd Város Önkormányzata

Fővállalkozó kivitelező A-Híd Építő Zrt.

Generál tervező: Speciálterv Építőmérnöki Kft.

Tervezési munkák kezdete: 2017.03.hó

Műszaki átadás: 2018.08.17.

Ünnepélyes átadás (forgalomba helyezés): 2018.09.02.

Beruházás értéke: 1,3 milliárd Ft

A közúti felüljárók a 774 fm hosszban felújított Szent István utat vezetik át a Nagytétény- Tárnok 30.sz. vasútvonal és a Budapest - Kelenföld – Pusztaszabolcs 40. sz. vasútvonal, valamint a Budapest – Kelenföld – Székesfehérvár 30. sz. vasútvonal és a később megépülő, távlati Érd – Érd alsó összekötő vágány felett.

A felújított Szent István út a tervezett hidak segítségével a Kossuth Lajos utcát köti össze észak-déli irányban a Velencei úttal.

A két hídon és köztes szakaszon irányhelyes önálló kerékpársávok kerültek kialakításra a burkolatszinten, melyek a kerékpáros infrastruktúra távlati fejlesztését segítik.

A hidakon szalagkorláttal és szegéllyel elválasztott gyalogjárda épült a hidak központ felőli oldalán, a kapcsolódó közutak burkolattechnológiai javaslat alapján felújításra/megerősítésre kerültek.

Az áttervezett hidak szerkezeti kialakítása:

A két híd szerkezeti rendszere vasbeton pályalemezzel együttdolgozó részlegesen befogott acél gerendahíd. A két támaszú hidak támaszközei 60,70 m és 59,30 m, vasút feletti szakaszon előregyártott pályatáblák készültek, ezzel gyorsítva a kivitelezési időt. Az optimális szerkezeti rendszer alkalmazásával jelentős költségmegtakarítást lehetett elérni (a felszerkezet 120 kg/m2 acélanyag felhasználású).



 
 
   
 

<< Vissza